Fıstık ağaçları aşılanmaya başlandı
Fıstık ağaçları aşılanmaya başlandı
Batman’ın Gercüş ilçesinde fıstık ağaçlarına göz aşısı yapılmaya başlandı.
Gercüş’te yaygınlaşan fıstık üretiminin daha verimli olabilmesi için Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü ile Özel İdare Müdürlüğünce göz aşısı çalışmalarına başlandı. Tamamen devlet destekli olan proje sayesinde çiftçiler, hiçbir ücret ödemeden daha iyi ve kaliteli verim alacaklar. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünde görevli Ziraat Mühendisi Mesut Tanı, projenin amacının aşıya gelmiş fidanları aşılayıp, sıfır maliyetle sarıma kazandırılmalarını sağlamak olduğunu ifade etti.
AĞAÇLAR AŞILANIYOR
Batman merkez ve ilçelerinde 100 bin göz aşısı yapacaklarını anlatan Tanı, “Çiftçiden hiçbir şekilde katkı alınmıyor. Amaç fıstıkta verimin artırılmasıdır. Fıstık bölgemizde ürünü çok yüksek olan bir bitkidir” dedi. Aşı ustalarından Murat Toy ise, “Proje sayesinde çiftçiler iyi bir verim alacak. Biz daha önce fıstık aşılamasına giderken çiftçiden fıstık başına 1 lira ücret alıyorduk, şimdi ise devlet tarafından ücretsiz bir şekilde yapılıyor. Yakında bu bölge devletin yapmış oldukları proje sayesinde fıstık diyarı olacak” diye konuştu.
Yazarlar
- 01Batmanlı genç Bursa’da öldürüldü
- 02ADİLE GÜRBÜZ RÖPORTAJI
- 03Murat Çiçek ile röportaj:
- 04YAZARI, OSMAN KAYA “RADYO YÜKSEL”e KONUK OLDU
- 05DÜNYA HASTANESİNDEN BİR İLK DAHA
- 06İŞKUR TYP KURA SONUÇLARI AÇIKLANDI
- 07 Numan Hadi Radyo Yüksel’e Konuk Oldu
- 08Batman’da düzenlenen “Genç Hatipler Minberde” yarışması
- 09Ziver Özdemir ile Röportaj
- 10Asırların taşıdığı gelenek: Tandır ekmeği
- 11 TOKİ KONUTLARINDA ANAHTAR TESLİMİ
- 12Aslan, Meydan Ortaokulu öğrencilerini konuk etti
- 13RADYO YÜKSEL YÜKSELEN YILDIZLARI AĞIRLIYOR
- 14Ben Değil, Siz Kazanacaksınız
- 15Feci kazada hayatını kaybedenler gözyaşlarıyla defnedildi
- 01MÜDÜR CİĞER, PİKTES ÖĞRETMENLERİYLE BULUŞTU
- 02VALİ CANALP’A ÖZEL GÜVENLİK HAFTASI ZİYARETİ
- 03TRAFİK KOMUTA VE KONTROL MERKEZİ HİZMETE AÇILDI
- 04PORTEKİZLİ BENNY, PETROLSPOR’A İMZA ATTI!
- 05BATMAN’DA ÖĞRENCİLER KARNELERİNİ ALDI, YAZ TATİLİ BAŞLADI
- 06KALDIRIMLARDA YENİLEME ÇALIŞMASI BAŞLADI
- 07MÜDÜR CİĞER, OKUL İNŞAATLARINI İNCELEDİ
- 08ESAT EKREMOĞLU, MHP LİDERİ DEVLET BAHÇELI’Yİ MAKAMINDA ZİYARET ETTİ
- 09Temizlik Ekipleri Sahada Çalışmalarına Devam Ediyor
- 10UYUŞTURUCU OPERASYONU
- 11Batman Çayı’nda mahsur kalan 5 kişi kurtarıldı
- 12Batman Çayı’na düşen vatandaş kurtarıldı
- 13EBRUYA GÖNÜL VERENLERİN ESERLERİ SANATSEVERLERLE BULUŞTU
- 14Batman’da Zabıta Ekiplerinden Kaldırım ve Yol İşgallerine Müdahale
- 15Batman’da Sıcaklıklar Artıyor, Vatandaşlar Gölgelik Alanlara Yöneldi




Henüz Yorum yok