YÜKSEL ÇİFTÇİ

KUTSAL TOPRAKLARA ZİYARET (2)

MEDİNE’DE BATMANLI HURMACI

Medine turumuz devam ederken, akşam yatısı namazının ardından Medine’de bulunan hurma bahçesinin ziyaret edileceği iletildi bizlere.

Grup olarak otobüsle ile otelden ayrılarak, Medine’nin dışına yol alarak ilerledik.  Bir gün öncesinden gündüz gezip görmüş olduğumuz Uhud dağı ve okçular tepesinin gece ışıklandırılmış görüntüsü de ayrıca görülmeye değerdi. Uhud dağının manevi havasında ve büyüleyici görüntüsü ile ilerlerken, bir anda hurma bahçesine vardığımız anonsu ile irkildik.

Hurma bahçesine indik. Bahçede hazırlanan yerlere tüm kafile oturdu.  Hurma bahçesinin yetkililerinden biri, hurma ağacı, hurma bahçesi ve hurma hakkında bir sunum yapmak üzere mikrofonu aldı.  Hurma, hurma ağacı ve hurma bahçesi hakkında detaylı sunumunu tamamladıktan sonra, kendisinin de Türkiye’den geldiğini ve hemen ardından Batmanlı olduğunu ifade etmesi bizi oldukça sevindirdi ve gururlandırdı.

Kafilede sadece ben ve eşim Batmanlıydık. Diğer arkadaşlarımız hep farklı illerden birbirinden değerli insanlardı.

Sunumun ardından hurma bahçesinin Batmanlı işletmecisi ile hemen tanışıp güzel bir sohbet eşliğinde hurma ile birlikte çaylarımızı yudumladık. Medine’de tevafuken, hemşerimiz Cihat Yürek ile tanışmamız güzel bir gece geçirmemize de vesile oldu.

Medine’de Hurma bahçesi işleten genç girişimci Cihat Yürek.

Suudi Arabistan’ın Medine şehrinde, hurma bahçesi işleten Batmanlı genç girişimci Cihat Yürek 2015 yılından beri Medine’de hurma bahçesi işlettiğini ifade etti.

Hurma bahçesi işletmecisi Cihat Yürek hurma ticareti için İstanbul’dan çıkıp, Medine’ye yerleşti.

Batmanlı genç girişimci Cihat Yürek’e,  Batman’dan İstanbul’a oradan da Medine’ye nasıl yerleştiğini olayların nasıl geliştiğini anlatmasını istediğim de şöyle anlatmaya başladı.

Yürek: “ 1994 Yılında Batman’dan İstanbul’a yerleştik. İstanbul’da farklı sektörlerde çalıştım. 2014 yılı başında İstanbul’da tanıştığım ve çok sevdiğim Karslı bir arkadaşımın ısrarı ile Medine’yi ziyaret ettim. Medine’de hurma ticareti yapan arkadaşımın birlikte iş yapalım teklifini kabul ederek, Medine’de bir iş yeri açarak hurma satışına başladık.

MEDİNE’DE YAŞAMAK BANA HUZUR VERİYOR

Cihat’a, Medine’ye niçin yerleştiniz? Diye sorduğum da, şu ifadeleri kullandı.

İşlerimiz iyi gidiyordu.  Ben de Medine’yi çok sevmiş ve ayrılmak istemiyordum artık.

İslam dinin doğduğu yerlerde, Peygamberimiz Muhammed (S.A.V.) in, yürüdüğü yollarda, yaşadığı topraklarda yaşamak bana huzur veriyordu ve bu kutsal topraklardan ayrılmak istemiyordum artık. Bu maneviyatı yaşamak için Medine’ye yerleştim.

HURMA BAHÇESİNDE ÜRETTİĞİMİZ HURMALARIMIZI FARKLI ÜLKELERE İHRAÇ EDİYORUZ

Sohbetimizin ilerleyen bölümlerinde, İstanbul’dan gelip Medine’de ticaret yapma fikri nasıl geliştiğini sorduğum da ise, Yürek şöyle dedi:

Medine’ye yerleşme kararı verdikten sonra, hamd olsun işlerimizi de çok iyi gidiyordu.  Karslı arkadaşımla birlikte hurma bahçesi almaya karar verdik.

Bir süre araştırma yaptıktan sonra Medine’de Uhud dağının eteklerinde hurma bahçesi sahibi ile anlaştık.

2015 yılından beri kendi hurma bahçemizde ürettiğimiz hurmaları satıyoruz. Satışlarımız Medine ile sınırlı değil. Başta Türkiye olmak üzere, Pakistan, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Avrupa’nın birçok ülkesine hurma ihracatını gerçekleştiriyoruz.

HURMA BİR ŞİFA DEPOSU

Hurma bahçesini gezerken bir yandan da hurmanın faydalarını anlatan Hurma bahçesinin işletmecisi Cihat Yürek, hurmanın bir şifa deposu olduğunu ifade ederek, hurmanın faydalarını kısaca şu şekilde sıraladı.

Hurma başta yüksek oranda lif içeriyor. Potasyum, demir, folik asit ve kalsiyum olmak üzere hurma bir çok vitamin ile mineral içerdiği için vücudumuza pek çok faydaları bulunmaktadır.

Hurmanın faydaları saymakla bitmez:

Sindirimi kolaylaştırıyor.

Cildi gençleştirir.

Kilo kontrolünü dengeler.

Kas kramplarını engeller.

Kalp sağlığını korur.

Stres  ve gerginliğe iyi gelir.

Kansızlığı önler. Bağışıklığı artırır.

Kemikleri güçlendirir.

Kısacası hurma tam bir enerji deposudur.

Umre veya Hac ziyareti için Medine’ye gidecek hemşerilerimizin bu hurma bahçesini ziyaret edip, Cihat’ın bir çayını içme fırsatını değerlendirmelerinden memnun kalacaklarını umuyorum. Hem de Medine’de hurma ihtiyaçlarını da karşılamış olacaklar.